Thursday, November 19, 2009

Nesimtirea la volan

De nenumarate ori m-am intrebat de ce soferii aflati la volanul unor limuzine nu semnalizeaza. Poate nu au acea maneta de semnalizare sau poate masinile lor sunt prea sofisticate si nu gasesc aceeasi maneta de semnalizare.
Sau poate au luat carnetul cu spaga ca la Pitesti sau Piatra Neamt si nu au invatat la scoala de soferi ca trebuie sa semnalizeze cand schimba directia de mers.
Oricum si oricare ar fi explicatia rezultatul e unul extrem de enervant si chiar periculos in conditiile in care traficul din Romania reprezinta un hazard mult prea mare. Am incercat si o sa incerc in continuare sa le atrag atentia acestor bizoni, insa am impresia ca ma agit degeaba.
Raspunsul l-am aflat in filmul Transporter 3 cu Jason Statham, in care acesta agasat de un alt sofer ce taia calea celorlalti participanti la trafic si nu semnaliza cu o obstinatie demna de o cauza mai buna decide sa ii dea  lectie. Nu inainte de a oferi si explicatia acestui comportament: oamenii bogati trebuie sa fie nesimtiti pentru a face bani multi, sa fure de la cei saraci, sa ii exploateze si sa nu ii intereseze de cei din jurul lor, de asta nu fac micul si banalul efort de a semnaliza. Lectia data a fost o acrosare laterala care l-a trimis pe nesimtitul sofer, conducator de limuzina Mercedes, direct in copaci.
Oricat as vrea, nu pot face si eu acest lucru, deoarece nu suntem in filme. Insa ce pot face e sa le urez tuturor nesimtitilor ce nu semnalizeaza: multa m..e!

No comments:

Post a Comment